آخرین ارسالها

صفحه: [1] 2 3 ... 10
1
سایر مباحث کسب و کار موفق / برون سپاری پروژه ها
« آخرين ارسال توسط mohamad809 سپتامبر 01, 2018, 04:53:44 pm »
[size=18pt]برون سپاری چیست؟
[/size]
[url=https://irotecs.com/outsourcing/برون سپاری]برون سپاری[/url]  فعالیتی است که در آن یک شرکت،  شرکت دیگر یا فردی را برای انجام وظایف، اداره عملیات یا ارائه خدماتی که عمدتا توسط کارکنان شرکت انجام می شود یا قبلا توسط آنها انجام می شده است استخدام می کند.

برون سپاری اغلب در صنایعی که در آن ها کمبود تخصص خاصی وجود دارد و یا جایی که هزینه های انجام کار داخل مجموعه سازمان خیلی بالا است استفاده می شود.  شرکت هایی مانند توسعه دهندگان نرم افزار، پیمانکاران اجرایی و … بخش گسترده ای از فعالیت های خود را می توانند برون سپاری کنند. هر کاری در شرکت می تواند برون سپاری شود، اما عموما شرکت ها فعالیت های اساسی خود را واگذار نمی کنند. توسعه فناوری ها و اکوسیستم استارت آپی باعث شده است که برون سپاری تبدیل به یک فرصت برای شرکت ها برای به دست آوردن استعدادهای تیم های مختلف شده است.

برون سپاری در سال های اخیر محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. دلیل این مساله این است که نیازهای شرکت هایی که توسعه پیدا می کنند تخصصی تر می شود. این در حالی هست که عموما تخصص لازم برای برآورده کردن این نیازمندی ها در خود شرکت وجود ندارد و تامین نیروی انسانی و ساختار در داخل خود شرکت برای رفع این نیازمندی که ممکن است حتی در بازه کوتاهی به آن نیاز باشد فاقد توجیه اقتصادی هست. با افزایش اکوسیستم استات آپ ها، برون سپاری راه را برای صاحبان شرکت ها  و کارآفرینان برای پیدا کردن متخصصین با کیفیت حقیقی و حقوقی با هزینه بسیار مناسب فراهم کرده است. مفهوم برون سپاری و فریلنس (آزادکاری) ارتباط تنگاتنگی دارند.

[size=18pt]چرا شرکت ها برون سپاری می کنند؟
[/size]ساده ترین دلیل این است که شرکت ها برخی از کارهای خود را واگذار می کنند تا هزینه های خود را برای تولید یک محصول و یا ارئه یک خدمت کاهش داده و حاشیه سود خود را افزایش دهند. از سوی دیگر با برون سپاری می توانند فعالیت خود را به اشخاص یا شرکت های حرفه ای دهند که در آن زمینه تخصص بیشتری به نسبت خود سازمان دارند.

بر طبق آمار گرفته شده دلایل برون سپاری موارد زیر هستند:

کاهش یا کنترل هزینه ها – ۴۴٪
دسترسی به منابع اطلاعاتی که در داخل شرکت وجود ندارد – ۳۴٪
آزاد سازی منابع داخلی – ۳۱٪
بهبود کسب و کار – ۲۸٪
سرعت بخشیدن به سازماندهی و تغییرات شرکت – ۲۲٪
سرعت پروژه – ۱۵٪
مدیریت فعالیت خارج از شرکت – ۱۵٪
کاهش زمان رسیدن محصول به بازار – ۹٪
جوانب مثبت و منفی برون سپاری
علاوه بر کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری، شرکت هایی که برون سپاری می کنند می توانند مزایای دیگری را نیز دریافت کنند. با این روش، شرکت ها می توانند منابع (پول، پرسنل وامکانات) را آزاد کنند. این منابع می توانند به سایر فعالیت های شرکت در زمینه آن پروژه و یا پروژه های جدید هدایت شوند که عملکرد بیشتری را برای شرکت به ارمغان می آورد تا اینکه به وظایفی بپردازند که واگذار شده است.

درست است که برون سپاری می تواند مزایای زیادی را برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد، اما در هنگام مذاکره و مدیریت روابط با شرکت های ثانویه، خطرات و چالش های مهمی وجود دارد. شرکت هایی که کارهای خود را به شرکت یا فرد دیگری واگذار می کنند باید قراردادهای خود و روابط در حال حاضر خود با سایر شرکت ها را برای اطمینان از موفقیت مدیریت کنند. نکته مهم دیگر اینکه شرکت ها  کنترل روی برخی خدمات خود را از دست می دهند. به عنوان مثال، یک شرکت کنترل کیفیت خدمات پس از فروش به مشتری را زمانی که مرکز ارتباط خود را به شرکت دیگری واگذار می کند، از دست می دهد. علاوه بر این، شرکت ها ممکن است در نحوه برخورد با کارکنان خود برای برقراری ارتباط و همکاری موثر با کسانی که برای شرکت ثانوی کار می کنند با مشکل مواجه شوند. این مساله زمانی شایع تر هست که  شرکت ثانویه در خارج از کشور باشد.

[size=18pt]اصطلاحات رایج برون سپاری
[/size]BPO: برون سپاری فرآیند کسب و کار (Business process outsourcing) یک اصطلاح کلیدی برای واکذاری یک فعالیت خاص کسب و کار است. BPO اغلب به دو دسته تقسیم می شود:

BPO درون سازمانی: شامل خدماتی هست که ناشی از ارتباط بین کارکنان داخل شرکت می باشد
BPO بیرون سازمانی: شامل خدماتی هست که ناشی از ارتباط بین کارکنان شرکت و بیرون آن هست مانند بازاریابی یا پشتیبانی فنی است.
ITO: برون سپاری فن آوری اطلاعات (IT outsourcing) است که در واقع زیر مجموعه ای از برون سپاری فرایند کسب و کار (BPO) است.

KPO: برون سپاری فرآیند دانش (knowledge process outsourcing) شامل واگذازی فعالیت هایی است که نیاز به تحقیق و مهارت های تحلیلی دارد.

[size=18pt]نتیجه گیری
[/size]اگر چه برون سپاری به عنوان یک راه برای کاهش هزینه ها و به دست آوردن کارایی مطرح شده است اما به طور فزاینده در حال تبدیل به یک ابزار استراتژیک برای شرکت ها شده است. بنابراین برخورد علمی و استفاده صحیح از این مساله می تواند باعث رشد روز افزون شرکت ها شود.
2
فرآیند آندایز آلومنیم / پاسخ : ابکاری الومینیوم
« آخرين ارسال توسط علیرضا رفیعی جولای 06, 2018, 03:38:34 pm »
سلام و درود
بهترین رنگ در بازار آنودایزینگ، رنگهای کلارینت سوییس  هستند
موفق باشید
3
سلام و درود
رنگهای محلول در آب قابلیت استفاده برای رنگ کردن قطعات آنودایز شده را دارد
کیفیت نهایی قطعات رنگ شده بسته به نوع فرمول رنگ و کیفیت آنودایز بستگی دارد
موفق باشیر
4
سلام
با استفاده از اسید نیتریک سرد 25% الی 50 % میتونید نیکل رو از روی آلومینیوم بردارید
البته کیفیت سطح الومینیوم پس از هر بار آب برداری ، افت خواهد داشت
و بمرور زبرتر خواهد شد.
موفق باشید
5
خرید و فروش مواد شیمیایی آبکاری / پاسخ : تامین مواد آبکاری
« آخرين ارسال توسط mahbobe می 15, 2018, 11:30:02 am »
سلام دوست عزیز
در خصوص تامین مواد آبکاری سایت زیر رو بهتون معرفی می کنم من خودم ازشون خرید کردم قیمت های خوب و مناسبی دارند.
[url=http://www.tacid.ir/]http://www.tacid.ir/[/url]
6
چربی زدایی / پاسخ : تولید فروکلین
« آخرين ارسال توسط mahbobe می 15, 2018, 11:19:47 am »
فروکلین محصولی جهت جرم گیری و چربی زدایی از روی سطوح فلزی می باشد. این محصول مایعی سبز رنگ می باشد.
اطلاعات تکمیلی [url=http://tehranacid.com/%D9%81%D8%B1%D9%88%DA%A9%D9%84%DB%8C%D9%86-%D8%B2%D9%86%DA%AF%D8%A8%D8%B1]http://tehranacid.com/%D9%81%D8%B1%D9%88%DA%A9%D9%84%DB%8C%D9%86-%D8%B2%D9%86%DA%AF%D8%A8%D8%B1[/url]
7
سلام
اگر اطلاعات جامع و کاملی در مورد سیانور پتاسیم میخواهید می توانید از سایت ما دیدن فرمایید.
[url=http://tehranacid.com/]http://tehranacid.com/[/url]
8
تصفیه پساب آبکاری / پاسخ : نقش مصرف آب در صنعت
« آخرين ارسال توسط dariushbabri آپریل 04, 2018, 06:19:21 pm »
تشکر از شما بابت این مطلب خوبتون در زمینه تصفیه آب. لطفا [url=http://gowebsite.ir][color=black]طراحی سایت[/color][/url] هایی رو برای این مطلبتون معرفی کنید
9
روش هل سل / پاسخ : در روش هول سل ولتاژ وجریان وزمان چقدر میباشد
« آخرين ارسال توسط saeedp09 فبریه 27, 2018, 11:50:04 pm »
جواب سوالم رو تونستم در این تاپیک پیدا کنم مرسی
10
برابر ماده اول لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 24 اسفند ماه 1347 که می گوید : ”  شرکت سهامی شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها است” ، در شرکت سهامی ، سرمایه شرکت به سهام متساوی القیمه تقسیم شده ، مبلغ اسمی سهام  وحتی در صورت تجزیه آن به قطعات سهام باید متساوی باشد.
تجزیه سهم بدین صورت است که هر سهم ممکن است به چند قطعه معین که ” پاره سهم ” نامیده می شود ، تجزیه گردد.هر پاره سهم دارای ارزش معین بوده ولی فاقد حقوق مربوط به یک سهم می باشد و مجموع آن ها یک سهم را تشکیل می دهد.
ماده 4 لایحه اصلاح قانون تجارت می گوید : ” شرکت سهامی به دو نوع تقسیم می شود :
نوع اول – شرکت های سهامی عام هستند که موسسین آن ها قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تامین می کنند.
نوع دوم- شرکت های سهامی خاص هستند که تمام سرمایه آن ها در موقع تاسیس منحصراَ توسط موسسین تامین گردیده است.”

موجبات انحلال شرکت سهامی :
موجبات انحلال در شرکت سهامی را می توان به طور کلی، در دو قالب گنجاند : ( م 200 ، 203 ل. ا. ق. ت )
1- ورشکستگی : که تابع مقررات مربوط به ورشکستگی است. ( ماده 200 ل. ا. ق. ت )
2- موارد غیر از ورشکستگی : که تابع مواد ل. ا. ق. ت می باشد. ( ماده 203 ل. ا. ق. ت )

موارد انحلال شرکت سهامی :
این موارد از قرار ذیل است : ( ماده 199 ل. ا. ق. ت )
1- انتفاء موضوع شرکت : وقتی که شرکت برای انجام موضوع خاصی تشکیل شده باشد و آن را به پایان رساند یا انجام آن غیرممکن شده باشد.
2- انقضاء مدت شرکت : وقتی که شرکت برای مدت معین تشکیل گردیده و آن مدت منقضی شده باشد، مگر اینکه مدت قبل از انقضاء تمدید گردد.
3- ورشکستگی
4- در صورت تصمیم مجمع عمومی فوق العاده برای انحلال شرکت
5- در صورت صدور حکم قطعی مبنی بر انحلال شرکت از سوی دادگاه
چه کسانی می توانند تقاضای انحلال شرکت را از دادگاه بنماید ؟
اشخاصی که ذینفع باشند، می توانند تقاضای انحلال شرکت را بنمایند ، نه هر شخصی. ( ماده 201 ل. ا. ق. ت )

موارد تقاضای انحلال شرکت سهامی از دادگاه
این موارد عبارتند از :
1- اگر تا یک سال پس از ثبت شرکت هیچ اقدامی جهت انجام موضوع آن صورت نگرفته باشد. ( ماده 201 ل. ا. ق. ت )
2- اگر فعالیت های شرکت در مدتی بیش از یک سال متوقف شده باشد. ( ماده 201 ل. ا. ق. ت )
3- اگر مجمع عمومی عادی سالانه تا ده ماه از تاریخی که اساسنامه معین کرده است تشکیل نگردد . ( ماده 201 ل. ا. ق. ت )
4- اگر سمت تمام یا بعضی از اعضای هیات مدیره یا سمت مدیر عامل شرکت طی مدتی زاید بر شش ماه بلامتصدی مانده باشد. ( ماده 210 ل. ا. ق. ت )
5- وقتی که شرکت برای انجام موضوع خاصی تشکیل شده باشد و آن را به پایان رساند، ولی مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام جهت اعلام انحلال شرکت تشکیل نشود یا رای به انحلال شرکت ندهد. ( م 199 و 201 ل. ا. ق. ت )
6- وقتی که شرکت برای انجام موضوع خاصی تشکیل شده باشد و انجام آن غیرممکن شده باشد، ولی مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام جهت اعلام انحلال شرکت تشکیل نشود یا رای به انحلال شرکت ندهد. ( م 199 و 201 ل. ا. ق. ت )
7- وقتی که شرکت برای مدت معین تشکیل گردیده و آن مدت منقضی شده باشد، و مدت نیز قبل از انقضاء تمدید نگردد، ولی مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام جهت اعلام انحلال شرکت تشکیل نشود یا رای به انحلال شرکت ندهد. ( م 199 و 201 ل. ا. ق. ت )
8- اگر بر اثر زیان های وارده حداقل نصف سرمایه شرکت از بین برود هیات مدیره مکلف است بلافاصله مجمع عمومی فوق العاده را دعوت نماید تا مجمع رای به انحلال شرکت دهد یا آنکه اقدام به کاهش سرمایه کند. اگر هیات مدیره، مجمع عمومی فوق العاده را دعوت نکند یا مجمع نتواند تشکیل گردد، برای مثال حد نصاب لازم حاضر نشوند یا مجمع تصمیم لازم را اتخاذ نکند، هر ذینفع می تواند انحلال شرکت را از دادگاه درخواست کند. ( م 141 ل. ا. ق. ت )
9- اگر سرمایه شرکت بعد از تاسیس به هر علت از حداقل قانونی ( یک میلیون ریال در سهامی خاص و پنج میلیون ریال در سهامی عام ) کمتر شود باید ظرف یک سال نسبت به افزایش سرمایه تا میزان حداقل مقرر اقدام شده یا شرکت به نوع دیگری تغییر یابد وگرنه هر ذینفع می تواند انحلال آن را از دادگاه بخواهد . ( م 5 ل. ا. ق. ت )
آیا دادگاه می تواند قبل از صدور حکم انحلال، مهلتی برای رفع موجبات انحلال به شرکت بدهد ؟
از موارد فوق الذکر : ( ماده 202 ل. ا. ق. ت )
1- در مورد بندهای 1 ، 2 ، 3 و 4، دادگاه بلافاصله بر حسب مورد به مراجعی که طبق اساسنامه و قانون صلاحیت اقدام دارند، مهلت متناسبی که از شش ماه تجاوز نکند می دهد تا در رفع موجبات انحلال اقدام نمایند.
در صورتی که ظرف مهلت مقرر موجبات انحلال رفع نشود دادگاه حکم به انحلال شرکت بدهد.
2- در مورد بندهای 5، 6 و 7 دادگاه بدون آن که مهلتی بدهد، حکم به انحلال صادر می کند.

مرجع تعیین مدیر تصفیه در شرکت سهامی :
سوال آن است که تعیین مدیر تصفیه با چه مرجعی است ؟ در این خصوص باید توجه داشت که :
1- در صورتی که شرکت به واسطه اموری غیر از ورشکستگی منحل گردد :
_ در وهله اول اگر اساسنامه شرکت یا مجمع عمومی فوق العاده ای که رای به انحلال می دهد، ترتیب دیگری مقرر نکرده باشند، امر تصفیه با مدیران شرکت است وگرنه امر تصفیه با همان اشخاصی است که توسط اساسنامه یا مجمع تعیین شده اند. ( ماده 204 ل. ا. ق. ت )
_ در مواردی که انحلال شرکت به موجب حکم دادگاه صورت می گیرد، مدیر تصفیه را خود دادگاه نه شرکت، در ضمن صدور حکم انحلال شرکت تعیین خواهد نمود. ( ماده 205 ل. ا. ق. ت )
_ در صورتی که به هر علت مدیر تصفیه تعیین نشده باشد یا تعیین شده ولی به وظایف خود عمل نکند، هر ذینفع حق دارد تعیین مدیر تصفیه جدید را از دادگاه بخواهد، هر چند مدیر تصفیه اولی توسط خود شرکت تعیین شده باشد. ( ماده 205 ل. ا. ق. ت )
_ اگر مدیر یا مدیران تصفیه ای که توسط دادگاه تعیین شده اند، حاضر به قبول سمت خود نباشند، دادگاه امر تصفیه را به اداره تصفیه امور ورشکستگی حوزه خود ارجاع می نماید، هر چند که شرکت ورشکسته نشده است. ( ماده 275 ل. ا. ق. ت )
2- در صورتی که شرکت به واسطه ورشکستگی منحل شود :
_ اگر اقامتگاه شرکت در شهرهایی باشد که اداره تصفیه در آن جا تشکیل شده است، امر تصفیه با اداره امور ورشکستگی است.
_ وگرنه با مدیر تصفیه ای می باشد که از سوی دادگاه تعیین می گردد.
3- در صورت بطلان شرکت :
_ دادگاهی که حکم بطلان شرکت را صادر می کند، در ضمن حکم خود مدیر تصفیه را تعیین می کند.
_ اگر مدیر یا مدیران تصفیه ای که توسط دادگاه تعیین شده اند، حاضر به قبول سمت خود نباشند، دادگاه امر تصفیه را به اداره تصفیه امور ورشکستگی حوزه خود ارجاع می نماید.
سوال : عزل مدیر تصفیه با چه مرجعی است ؟ ( ماده 216 ل. ا. ق. ت )
همان مرجعی که مدیر تصفیه را انتخاب نموده است، حق عزل او را دارد.
سوال : تعیین حق الزحمه مدیر تصفیه با چه مرجعی است ؟ ( ماده 275 ل. ا. ق. ت )
جواب : با همان مرجعی که او را انتخاب نموده است.
سوال : برای شرکت های سهامی چند مدیر تصفیه باید تعیین گردد ؟
برخلاف اعضاء هیات مدیره که باید حداقل 3 نفر ( برای شرکت های سهامی خاص ) یا 5 نفر ( برای شرکت های سهامی عام ) باشند، مدیر تصفیه چنین شرطی ندارد و می تواند یک نفر یا بیشتر باشد.
نشانی مدیران تصفیه کجاست ؟ ( ماده 207 ل. ا. ق. ت )
1- اگر مرجعی که مدیر را تعیین کرده است، نشانی برای او تعیین کرده باشد، نشانی آن ها همان محل تعیین شده است.
2- در غیر این صورت نشانی آن ها همان نشانی مرکز اصلی شرکت است.

ناظر : ( ماده 218 ل. ا. ق. ت )
ممکن است که به موجب اساسنامه شرکت یا تصمیم مجمع عمومی صاحبان سهام برای دوره تصفیه یک یا چند نفر معین شده باشند، تا به عملیات مدیران تصفیه رسیدگی کنند و گزارش خود را به مجمع عمومی عادی صاحبان سهام تسلیم کنند.

sabticall.com
[img]https://sabticall.com/wp-content/themes/customtheme/images/logo.png[/img]
صفحه: [1] 2 3 ... 10