نویسنده موضوع: راهنمای تنظیم اظهارنامه مالیاتی  (دفعات بازدید: 376 بار)

ofoghit

  • عضو تازه وارد
  • *
  • ارسال: 1
راهنمای تنظیم اظهارنامه مالیاتی
« : جولای 05, 2017, 12:31:58 pm »
اظهارنامه مالیاتی چیست؟

اظهارنامه مالیاتی ، بررسی و تهیه یادداشت سود و ضرر های سالیانه مالی و گزارشات نرم افزار اموال و داراییهای ثابت است ، این یادداشت ها در دفتری ایجاد می شوند و دارای فرم های تصویب شده از سوی سازمان امور مالیاتی کشور است. بنگاه های اقتصادی موظف می باشند حساب های مالی و یادداشت های خود را در این فرم ها و حسابداری اموال درج نمایند و در زمان مناسب که حداکثر تا سی و یک خرداد ماه سال بعدی است ، به سازمان مالیاتی شهر محل سکونت خود تحویل دهند.


با توجه به حضور و فعالیت بیشتر مردم در عرصه پرداخت مالیات ، نیازی به دانلود اظهار نامه مالیاتی نیست و به روش الکترونیکی انجام می پذیرد. در انتهای مطلب به آموزش تکمیل اظهارنامه الکترونیکی به صورت تصویری و گام به گام اشاره شده است ، برای این کار مودیان مالیاتی باید به صورت اینترنتی به سازمان مالیاتی کشور مراجعه کرده و سپس به ویرایش مشخصات و تکمیل ثبت نام کاربری خود و در نهایت ثبت آن بپردازند که امکان PDF کردن آن نیز وجود دارد.

نحوه تنظیم اظهارنامه مالیاتی
سازمان مالیاتی یک سال بعد از قرار دادن اظهار نامه مالیاتی بایستی برگی برای تشخیص ارسال نماید. قسمت پایین مطلب در بخش دانلود صفحات این اظهار نامه برای شما عزیزان آورده شده است.

در صفحه اول اطلاعات کاربر ، در صفحه دوم اطلاعات فرد مشارکت داده شده ، در صفحه سوم اطلاعات مربوط به درآمد و درج تاریخ ، در صفحه چهارم سود یا ضرر و همچنین ثبت معافی قرار دارد.

راهنمای تصویری اولیه اظهارنامه مالیاتی

با توجه به درخواست دوستان گرامی ، آموزش تصویری استفاده از اظهارنامه الکترونیکی را آماده کرده ایم که می توانید این اموزش تصویری را ببینید و در انتها اگر سوالی داشتید می توانید در انتهای مطلب در قسمت نظرات کاربران ارسال نمائید تا بررسی نمائیم و در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

آموزش کامل تصویری اظهارنامه مالیاتی

برای راحتی شما عزیزان و استفاده صحیح اظهارنامه مالیاتی 94 فایل ویدئویی [url/]اموزش تنظیم اظهارنامه مالیاتی ["http://parstax.ir/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AA%D9%86%D8%B8%DB%8C%D9%85-%D8%A7%D8%B8%D9%87%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DB%8C/"=url]را برای شما آماده کرده ایم تا به صورت دقیق از اطلاعاتی که در این فایل آموزش اظهارنامه مالیاتی داده می شود استفاده نمائید ، لطفا به ما امتیاز دهید و برای ارسال نظرات خودتون به انتهای مطلب رفته و نظر خودتون رو برای ما ارسال نمائید.

در صورتی که سوالی در مورد نحوه ورود اطلاعات اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی 94 دارید می توانید در بخش نظرات ، سوال خود را برای ما ارسال نمائید تا به سرعت به سوالات شما پاسخ دهیم.


اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی
نحوه ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی که باید اظهار نامه مالیاتی خود را ارسال نمایند دارای شرایط زیر می باشد :

تمامی افراد اعم از حقیقی یا حقوقی در قبال ملک خود در ایران طبق قانون بند دوم
هر فرد حقیقی با اقامت خارج از کشور نسبت به کسب درآمد های خود در ایران
هر فرد حقیقی با اقامت در داخل کشور نسبت به کسب درآمد های خود در ایران و خارج از ایران
هر فرد حقیقی ایرانی نسبت به کسب درآمد های خود در ایران و خارج از کشور
تمامی افراد اعم از حقیقی یا حقوقی در قبال کسب درآمد های خود در کشور
در انتهای مقاله در بخش دانلود به بررسی تبصره و ماده های اشخاص حقیقی و حقوقی به طور کامل اشاره خواهد شد.

اظهارنامه مالیاتی مشاغل
سازمان مالیاتی کشور از آغاز سال جاری موظف به انجام قوانین اصلاح شده کرده است ، یکی از جدیدترین تغییرات اعمال شده تحویل اظهار نامه مالیاتی مشاغل از تیر به خرداد ماه است. صاحبان مشاغل با رجوع به سایت و دریافت فرم اظهار نامه و تکمیل آن ، اقدام به پرداخت مالیات می نمایند که پیشنهاد می شود برای آسوده خاطر بودن به روزهای آخر موکول نشود.
« آخرين ويرايش: جولای 05, 2017, 12:38:32 pm توسط ofoghit »