نویسنده موضوع: پیشنهاد درجه بندی واحد های آبکاری فاز اول  (دفعات بازدید: 1209 بار)

خلج زاده علیرضا

  • عضو تازه وارد
  • *
  • ارسال: 34
با سلام
با توجه به تعریف شاخص های رتبه بندی در  کارگروه رتبه بندی و به احتمال زیاد حداقل 6 ماه دیگر فقط  تدوین شاخص ها به طول خواهد انجامید (برای مطالعه بیشتر به سایت انجمن قسمت شاخص های ارزیابی مراجعه شود) پیشنهاد میگردد که به شکل زیر عمل شود:
1. [glow=red,2,300]کارگاههای آبکاری پایه یک = فروش سالیانه بیش از 500 میلیون تومان[/glow]
2. کارگاههای آبکاری پایه دو = 500>فروش سالیانه> 300 میلیون تومان
3. کارگاههای آبکاری پایه سه = 300> فروش سالیانه> 100 میلیون تومان
4.کارگاههای آبکاری پایه چهار = 100> فروش سالیانه > 50 میلیون تومان
5. کارگاههای آبکاری زیر پله ای = 50> فروش سالیانه

توضیحات:
1.پیشنهاد داده شده برای کارگاههای آبکاری گالوانیزه مد نظر بوده است که ممکن است برای نیکل کروم کمی متفاوت باشد!
2. مدارک مد نظر برای درجه بندی مالیات پرداخت شده با فروش رسمی خواهد بود
3.با توجه به ماموریت تعریف شده در انجمن مبنی بر حرکت به سمت توسعه پایدار (سود+محیط زیست+ منافع جامعه) کارگاهای با فروش بالا که بصورت غیر رسمی است از امتیاز کمتری برخوردار باشند.
4. میتوان این فروش را به میزان سطح ابکاری شده یا و  لیتراژ محلول نیز تبدیل کرد مثلا بالای 10.000لیتر محلول پایه یک و الی اخر و یا نیز قیمت هر دسی متر با ضخامت حدود 15 میکرون 50 تومان در گالوانیزه تخمین زده میشود!
5. اگر تعدادی از ابکاران موفق این شاخص ها و یا هر شاخص دیگری  که به توافق انها برسد را قبول کنند میتواند برای قیمت گذاری و یا اعتبار ان در نزد مشتری مد نظر قرارداد.
6. البته این شکل معنی در ستی ندارد زیر ا در چهان امروز بزرگ بودن مطرح نیست و مهم بهره ور بودن است مثال عملی ان ایران خودرو با این عرض و طول  و یا فولاد مبارکه زیان ده بوده و در جهان رتبه خیلی پایینی در صنعت خود را دارند. ولی ممکن است شرکتی مانند کروز که صادرات نیز داشته وضعیت بهتری داشته باشد. در آبکاری نیز ممکن است کارگاهی با 100 میلیون تومان فروش در ماه سود چندانی نداشته باشد (مثلا سود 8میلیون تومانی) ولی کارگاهی با 15 میلیون تومان فروش سود 6 میلیونی را تجربه کند.
7.دوستان لطفا نظر دهید در مورد سازنده مواد آبکاری و ساخت تجهیزات دوستان پیشنهاد دهند.افراد موافق طرح
میتوان شرکت بازرسی برای تعیین ان طراحی کرد و یاری جست و این شرکت تاییدیه نظارت خود را از انجمن بگیرد.(یا شاید خود انجمن!)
« آخرين ويرايش: ژانویه 01, 2012, 02:05:26 am توسط خلج زاده علیرضا »