نویسنده موضوع: خصوصیات پکیج کلرزنی  (دفعات بازدید: 927 بار)

nahrab

  • عضو تازه وارد
  • *
  • ارسال: 36
خصوصیات پکیج کلرزنی
« : جولای 26, 2014, 12:43:07 pm »
یکی از اساسی ترین اهداف تصفیه آب و فاضلاب، گند زدائی یا ضد عفونی نمودن جهت از بین بردن عوامل میکروبی بیماریزای موجود و بی خطر سازی پساب جهت تخلیه در انواع آب های سطحی یا مصارف کشاورزی می باشد. تاکنون برای گند زدائی و ضدعفونی روشهای مختلفی ارائه گردیده است که مهمترین آنها کلرزنی ، ازن زنی، استفاده از دی اکسید کلر ، برم ، ید و نیز اشعه ماوراء بنفش می باشد.

عمومی ترین روش گند زدائی در جهان کلرزنی می باشد که به دلیل مزایایی از قبیل کارایی بالا در غلظت پائین ، ارزان و در دسترس بودن ،داشتن باقیمانده در آب پس از عمل گند زدائی و سهولت بهره برداری، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

علاوه بر گندزدایی به منظور از بین بردن عوامل میکروبی، استفاده از یک سیستم گندزدایی به عنوان واحد پیش تصفیه در برخی سیستم های تصفیه از قبیل سیستم های اسمز معکوس امری ضروری می باشد. در صورتیکه بار آلودگی میکروبی به سطح فیلتر شنی برسد در آنجا به شدت تکثیر می شود و زمانی که این آلودگی به روی غشاء RO برسد غشاء را بعنوان منبع غذایی مصرف کرده و باعث نابودی آن می شود. گرفتگی میکروبی یکی از شایعترین گرفتگی های غشاهای پلی آمید می باشد. لذا استفاده از یک سیستم گند زدایی کارامد و موثر امری اجتناب ناپذیر است. در سیستم های اسمز معکوس کم هزینه ترین روش ضد عفونی استفاده از کلر آزاد ( هیپو کلریت سدیم یا هیپوکلریت کلسیم ) می باشد.

کاربرد سیستم های کلرزنی:

گندزدایی آب جهت تامین آب شرب مورد نیاز

تصفیه و ضدعفونی آب در استخرهای شنا

گندزدایی و ضدعفونی فاضلاب و بازیافت پسابهای صنعتی

پیش تصفیه و گندزدایی آب ورودی به سیستم های اسمز معکوس و اولترافیلتراسیون

گند زدایی آب مصرفی برج های خنک کن

گند زدایی آب مصرفی صنایع شیمیایی ، پتروشیمی ، کاغذ سازی ، نساجی ،زنگرزی و ...

گندزدایی آب مصرفی واحدهای صنایع غذایی , صنایع دارویی، پزشکی و آزمایشگاهی

گند زدایی آب مصرفی دامداری ها


لینک منبع : www.nahrab.ir